© Foto: Elin Melås

Disse smoothiene er helt geniale! Tykke og kremete, så de spises enklest med skje.

De er mettende, næringstette og kjempegode! Fulle av antioksidanter, mikronæringsstoffer, sunt fett og fiber - en gavepakke til kroppen.

I disse kan man kombinere alle sine favorittingredienser, så her er det bare å prøve seg frem. Under deler jeg oppskriften på min faste basis.

 

Dette trenger du:

2 fulle hender med frosne bær (bringebær og blåbær må alltid med)

1 banan

1 kiwi (trenger ikke være med, men er både god og veldig næringsrik)

Litt bringebærbiola

Vann til passende konsistens.

Disse smoothiene skal være tykkere enn vanlige drikke-smoothier.

 

Forslag til topping:

Bær (blåbær, jordbær, bringebær), frukt (banan, mango, kiwi), solsikkekjerner, chiafrø, sesamfrø, nøtter (valnøtter, mandler, hasselnøtter, pistasjnøtter, cashewnøter), havregryn, kokos.

Alt er godt, så bruk dine favoritter!

Les mer fra ernæringsfysiolog og blogger Elin Melås her!

 

Følg Kamille!

Instagram: @kamillenorge & @kamillepuls

Facebook: Klikk her!

Flere frokosttips:

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!