Gamle helter ruster ikke... Eller?

Motebildet har hatt flust av 90-tallsreferanser de siste årene, og trender som magetoppen, The Slip Dress, rumpetasken og snekkerbuksen har gjort sine comeback.

Kylie Jenner har gjort 90-tallsleppene aktuelle igjen, og "alle" vil ha store bryn.

Hadde du også disse på badet?

Rekk opp hånda, alle som følte seg voksne da de endelig fikk huket tak i denne:

SAMBA: Lansert i 1987, og en stor hit på hele 90-tallet.

Foto: Fragrancex

Samba var en hit, men for å henge med var du like etterpå nødt til å skaffe deg denne også.

EXCLAMATION: Lansert i 1988, og et sant utropstegn i vår parfymehistorie.

Foto: Fragrancex

Så kom Cool Water, og alle var enige om at det var slik parfyme skulle lukte.

COOL WATER: Hvem kan med hånden på hjertet si at de IKKE falt for denne?

Foto: Versagift

Tommy Girl. Man fikk draget på gutter av den, ble det sagt.

TOMMY GIRL: Endelig en TØFF parfyme, sa vi til hverandre.

Foto: Mercado Libre

L´Oréal har lært oss hvordan man sminker seg, og det fantes en tid da deres lipgloss Rouge Pulp og de fargerike hårmascaraene var uunnværlige for oss.

UFORGLEMMELIGE: Hårmascaraen og vår første lipgloss.

Foto: Street Fair Cosmetics og Millaj.com

Hårrutinen: Klemme inn en liten neve med hårgelé, og sette opp håret med hårkam og tøystrikk.

I HÅRET: Tøystrikken, hårgelé og hårkammen. Funket hver gang.

Foto: Amazon.com og produsentene.

Vi fikk ikke nok av vaniljeoljen til Body Shop, vi la vår elsk på Great Lash Mascara og glitterspray til håret kom inn i livet vårt.

STAYEREVNE: Parfymeoljen fra Body Shop inntok badehyllene, og vi omfavnet Great Lash Mascara - som fortsatt er en av de beste vi vet om. Hårsprayen med glitter, derimot...

Foto: Produsentene og MonsterMarcetplace

Den perfekte venninnegaven? Badekuler, selvfølgelig!

I BADEKARET: Badekuler med olje. © iStock

GIRL POWER: Året er 1998, og dette er våre aller største idoler. © Stella Pictures

Oppdaterte produkter

Vi er fortsatt svake for mye av det samme som herjet popularitetslistene på 90-tallet. Tøystrikker, badeolje, vaniljeparfyme og badeolje henger fortsatt ved oss - dog i oppdaterte varianter.

NYTT PÅ HYLLA: Hårstrikker fra Kitsch, kr 85. L´Oréal Glam Shine, kr 120. REN Moroccan Rose Otto Bath Oil, kr 495. Jo Malone Vanilla & Anise Cologne, ca kr 450. Aveda Brilliant Retexturing Gel, kr 237. © Produsentene

Nå digger vi disse

Kitsch-strikkene er ikke bare superfine, men de er også myke og snille mot håret ditt, så det ikke slites unødvendig. Disse strikkene har blitt en skikkelig kjendisfavoritt, og de kommer i uendelige mønstre og fargekombinasjoner. Fine rundt håndleddet er de óg!

L´Oréals lipgloss ligger fortsatt i sminkepungen vår, men nå heter den Glam Shine, og den er lettere og mindre seig i konsistensen enn forgjengeren. Makeup har også blitt smartere med årene - denne gir fukt til leppene.

Vi elsker badeolje, og REN Moroccan Rose Otto Bath Oil er trolig den beste vi har prøvd. Oljen skummer lett når den kommer i kontakt med vann, og oljen gir fukt og pleie til huden. Dessuten lukter du roser resten av dagen.

Jo Malone lager noen av verdens beste og mest unike parfymer. De selges dessverre ikke i Norge, men butikkene finner overalt i London - så er du i byen, stikk innom! Og ja, vi er visst fortsatt svake for vanilje, for dette er en av de beste duftene vi vet om.

Les også: Dette gjør parfyme med deg

Hårgeléen forsvant ikke med 90-tallet, den funker fortsatt som en kule når du skal sette opp den stramme hestehalen.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!