I dag slipper H&M sin eksklusive kolleksjon i samarbeid med et av verdens mest legendariske motevaremerker, Versace. Kolleksjonen er designet av kreativ leder Donatella Versace og er et tilbakeblikk på varemerkets levende arv, med skinn, trykk, farger og frodighet - i eksklusive materialer til rimelige H&M priser.

-Perfekt for festsesongen

Kolleksjonen har fått så mye omtale på verdensbasis at man bør belage seg på kø utenfor de 300 butikkene hvor plaggene skal selges. Men får du ikke tak i plaggene i butikken, har du også mulighet å shoppe dem online.

Les også: Kle deg som Salander

Les også: Versace for H&M

Les også: Dette vil hun gå med



- Jeg er svært glad for samarbeidet med H&M og for å få muligheten til å nå deres store publikum. Kolleksjonen vil være typisk for Versace, og den er perfekt for fans av H&M og Versace verden over, sier Donatella Versace i en pressemelding.

- Versace er et av de viktigste varemerkene i vår tid, og kolleksjonen for H&M vil være glamorøs og ekstravagant - alt som Versace står for. Donatella Versace deler ikoniske design fra arkivene med oss. Dette samarbeidet er som en eneste stor feiring, og det passer perfekt til festsesongen, sier Margareta van den Bosch, kreativ rådgiver i H&M.

Ikonisk

Varemerket Versace ble grunnlagt av Gianni Versace i 1978. Hans dristige kjoler og ville ikonografi revolusjonerte moten, og provoserende modeller ble til med utgangspunkt i klassiske temaer - alt med et uklanderlig snitt.

Siden 1997 har Donatella Versace videreført Gianni Versaces arbeid som kreativ leder og utviklet varemerket til et globalt motehus i forkant av det som kjennetegner luksus i dag. Donatella Versace er verdenskjent for sin signaturgarderobe og er selve symbolet på alt huset Versace står for.

Versace er det siste i rekken av motehus som samarbeider med H&M om en eksklusiv designerkolleksjon, etter navn som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons, Jimmy Choo og nå senest Lanvin. For H&M har Donatella Versace gått tilbake og sett i arkivene for å nytolke noen klassiske design fra Versace.

Damekolleksjonen vil være dominert av kjoler som passer for sesongen, med skinn med nagler, silke og fargerike trykk, og accessoirer som høye hæler og bijouterier.

Herrekolleksjonen vil fokusere på skarpe snitt, blant annet med den perfekte smokingen, i tillegg til belter og smykker også for menn. For første gang i et av H&Ms designersamarbeid vil kolleksjonen også omfatte interiørartikler, blant annet puter og sengeteppe.

Butikker som vil selge Versace for H&M-kolleksjonen:

OSLO:


H&M, Bogstadveien 11
H&M, Karl Johansgt 16
H&M, Stortorvet
H&M, Oslo City
H&M, Sandvika Storsenter
H&M, CC Vest

TRONDHEIM:


H&M, Trondheim Torg

BERGEN:


H&M, Galleriet

STAVANGER:


H&M, Kvadrat Kjøpesenter

TROMSØ:


H&M, Storgata

FREDRIKSTAD:


H&M, Torvbyen

Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!