Videospesial: Dette gir sterk mage

La magemusklene få en real omgang! Treningseksperten viser deg hvordan.

Publisert Oppdatert

Les mer på Gympartner.no!


Når du skal trene utendørs er det også viktig å få med seg magen, spesielt kjernemuskulaturen i buk og rygg.

Det forteller Kvinneguidens treningsekspert og personlig Coach, Line Marion Nielsen Kjøniksen.

- Planken er en tradisjonell og god øvelse, spesielt side til side. Når du kjører øvelsen ute, er det mer behagelig å stå på håndflatene i stedet for på albuene, sier hun og forklarer;
  • Stå stabilt og dra magen godt inn, sug inn, puste og hold posisjonen i fem til ti sekunder.
  • Deretter roterer du og stiller deg til siden med øverste arm opp i været. Fortsett å suge magen inn og hold i fem sekunder og vri over igjen i fem sekunder.
  • Så bytter du side og fortsetter så lenge du klarer.
  • Er dette for tungt for deg, kan du gjøre samme øvelsen på knærne.

Se videoen her!


- Du kommer til å kjenne det godt i kjernemuskulaturen som kommer godt med i hverdagen når du for eksempel skal løfte tunge ting. En viktig øvelse, sier Line Marion.

Les mer på Gympartner.no!

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag