Akkurat som veldig mye annet i livet kommer ikke de stramme og slanke armene helt gratis.

Må jobbe for det

Kvinneguidens treningsekspert Line Marion Nielsen Kjøniksen forteller at det er viktig å trene på riktig måte.

- Hvis du ønsker å stramme armene eller andre deler på kroppen er det viktig å få treningen mest mulig tilpasset deg. Det nytter ikke å kjøre på med push-ups og tro at dette alene vil stramme armene dine, sier hun.

Allikevel har hun tips til noen øvelser som kan være effektive hvis du kombinerer dem med kondisjonstrening.

- For å stramme opp baksiden av armene kan du følge disse rådene, forteller hun.

-Husk også at du trener baksiden av armene ved en del brystøvelser og øvelser for skuldrene. På den måten kan du få litt ekstra trening for amene også under andre øvelser.



  • Gjør smale push-ups hvor du holder albuene tett inntil kroppen mens du senker deg ned og opp.
  • Dips hvor du senker kroppen din nedover med armene bak deg og fingrene pekende fremover(enten med kroppsvekt eller dips på benk).
  • Smal benkpress.
  • Franskpress/tricepspress over hodet med stang eller manualer.
  • Ifølge Kjøniksen trener du baksiden av armen din også under andre øvelser for kroppen.
Les hele saken

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!