1 Hør på musikk

En undersøkelse utført av The North American Association for the Study of Obesity viste at etter 24 uker med trening, hadde gruppen som fikk høre på musikk mens de trente mistet åtte kilo og fire prosent mer kroppsfett enn gruppen som ikke hørte på musikk.

Trener du spinning, kan du for eksempel laste ned følgende spillelilste på mp3-spilleren din (rekkefølgen er viktig!):

  • I'm Every Woman (Whitney Houston)
  • People Are People (Depeche Mode)
  • Control (Janet Jackson)
  • How Bizarre (OMC)
  • I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing (Pet Shop Boys)
  • Blue Monday (New Order)

Etter fem minutters vanlig svømming, gi alt du har i 30 sekunder

  • You Spin Me Round (Dead or Alive)
  • Legs (ZZ Top)
  • Higher Ground (Red Hot Chili Peppers)
  • Clocks (Coldplay)
  • Runaround (Blues Traveler)
  • Maneater (Nelly Furtado)

2 Overrask kroppen

Hvis du for eksempel pleier å trene 20 minutter utholdenhet, 20 minutter styrke og 10 minutter yoga, kan du begynne å blande mer.

Prøv å starte med fem minutters utholdenhetstrening kjapt etterfulgt av en styrkeøvelse og så en yogaøvelse - uten pauser!

Så får du opp pulsen på tredemøllen eller ellipsemaskinen i noen minutter før du igjen tar en styrkeøvelse og en yogaøvelse. Fortsett sånn gjennom hele treningen, og du vil se raskere resultater enn før.

3 Legg til intervalltrening

Vi har sagt det mange ganger før, men det kan ikke gjentas for ofte: Intervalltrening gir super fettforbrenning og gjør at du kommer ekstra fort i god form.

Prøv for eksempel dette når du svømmer i sommer: Etter fem minutters vanlig svømming, gi alt du har i 30 sekunder! Fortsett sånn.

Kilde: Women's Health

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!