Her er en oppsummering av næringsinnholdet for uke 2:

Totalt energikonsum i kcal: 9220 kcal.

Hvis en går ut fra et energikonsum på 2000 kcal pr. dag, vil det utgjøre 14.000 kcal pr. uke. Denne menyen gir 4780 kcal færre. Totalt gir denne toukersmenyen et underskudd på 9298 kcal.

I teorien vil et underskudd på 7000 kalorier innebære et tap på 1 kilo fett. For mange vil det bety at de går ned rundt 1,5 kilo i uken. Her utgjør væsken 0,5 kilo.

Meny, uke 2

MANDAG: Breiflabb med tomater og oliven.

TIRSDAG: Kylling med sennep og ostefyll.

ONSDAG: Salat med sitron, laks og hvite bønner.

TORSDAG: Krydret pølse- og kikertsuppe.

FREDAG: Bacon, ruccola og rekesalat.

LØRDAG: Kyllingbryst med avokado, tomat og agurksalsa.

SØNDAG: Bønnestuing med svinekjøtt og chili.

Fikk du ikke med deg den første uken? Her finner du en lenke til menyen for uke 1.

Menyen for uke 1 finner du ved å trykke på denne lenken .

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!