- Utro-oppslaget gjorde meg kvalm

Men Alexander Rybak var mest bekymret for sine nærmeste.

Publisert

(SIDE2:) Alexander Rybak har den siste uken opptrådt som Eurovision-reporter (ESC) for NRK og vært en aktiv støttespiller for Stella Mwangi. Som svenske Eric Saade og både tyske og svenske kommentatorer reagerte han med overraskelse da Mwangi ble stemt ut i første semifinale.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

- Det var ikke bra
Rybak vet godt hvordan presset rundt ESC er, og for ikke lenge siden opplevde han at svenske og norske Se og Hør trykket et bilde av ham i het omfavnelse med sin «Skal vi danse partner» Malin Johansson på front. Rybak er kjæreste med Maria Strøm Slyngstad.

- Jeg ble kvalm da den saken sto på trykk, sier Rybak til VG.

- Det var ikke bra. Det er ikke meg selv jeg tenker på først og fremst, men min nærmeste familie og venner. Jeg sier alltid fra til dem før sånne «dommedagssaker» står på trykk, men det der var ikke ok. Ingen har lyst til å se klinebilder klint utover en forside, sier han til avisen.

- La seg flat
Da bildet sto på trykk, uttalte Rybak til Se og Hør.

- Jeg har handlet veldig feil. Men det har skjedd et mirakel. Maria og jeg er fremdeles sammen.

Alexander Rybak holder fremdeles et høyt tempo, men sier at han har lært å ta bedre vare på seg selv.