Toblerone skifter form - vekker harme

Det melder den klassiske sjokoladen på Facebook.

Slik er du vant til å se den.
Publisert

Produsenten av Toblerone har lansert en ny versjon av sjokoladen i Storbritannia for å imøtegå tøffere konkurranse.

Med større avstand mellom biten, blir vekten og kostnadene lavere, skriver den verdenskjente sveitsiske produsenten på sjokoladens Facebook-side.

«The 400g is now 360g and the 170g is now 150g,» opplyser Toblerone.

SLIK BLIR DEN: Den nye formen på Toblerone-sjokoladen blir som denne. Foto: Toblerone

Responsen fra forbrukerne er svært negativ, alt fra at den nye sjokoladen ser dustete ut til at selskapet utnytter kundene.

På spørsmål om hvorfor de ikke øker prisen, svarer selskapet:

«We had to make a decision between changing the shape of the bar, and raising the price. We chose to change the shape to keep the product affordable for our customers, and it enables us to keep offering a great value product.»

Nettavisen har vært i kontakt med Mondelēz Norge, som fører Toblerone, men de vet foreløpig ikke om sjokoladen vil få ny form i Norge også.

Screen9v2

Screen9v2