Rannveig Heitmann reklamerer for telesex

«Har du lyst på litt spenning i hverdagen?» spør bloggeren i reklamefilmen.

PÅ NETT: Rannveig Heitmann dukker opp i denne filmen som reklamerer for telesex. (Side2 har sladdet telefonnummeret).
PÅ NETT: Rannveig Heitmann dukker opp i denne filmen som reklamerer for telesex. (Side2 har sladdet telefonnummeret). Foto: (Skjermdump)
Publisert

(SIDE2): Bloggeren Rannveig Heitmann reklamerer for telesex i en video som er lagt ut på nettet.

«Hei, jeg heter Elisa. Har du lyst på litt spenning i hverdagen? Hvis du ringer til meg nå, kan jeg love at du ikke vil angre» og «føler du deg litt kåt», sier tobarnsmoren i denne reklamefilmen samtidig som det dukker opp et telefonnummer med teksten «Ring kåte Elisa».

(Side2 er ikke ansvarlig for innhold på eksterne nettsider).

Leder i kvinnegruppa Ottar, Ane Stø, sier til Altaposten at hun reagerer sterkt på at Heitmann bruker seg selv i en slik markedsføring. 

- Som et forbilde bør Heitmann ta ansvar og ikke bare tenke penger og egen markedsverdi, men ta et ansvar for hvordan hun ytrer seg i det offentlige rom. Hun bør det definitivt ikke gjøre dette, og absolutt kritiseres for sin opptreden, sier Stø til avisen. 

Ottar-lederen mener det er både skuffende at tobarnsmoren har stilt opp i en slik type markedsføring. 

RANNVEIG HEITMANN: Den populære bloggeren er også kjent fra TV-serien «Unge mødre» som ble vist på TV-kanalen FEM og «Charterfeber» på TV 3.
RANNVEIG HEITMANN: Den populære bloggeren er også kjent fra TV-serien «Unge mødre» som ble vist på TV-kanalen FEM og «Charterfeber» på TV 3. Foto: (Mediehuset Nettavisen)

Får oppmerksomhet

Det er ikke første gang Rannveig vekker oppsikt med sine stunts. I november i fjor fikk bloggeren stor oppmerksomhet på grunn av hennes meninger om merkeklær til barn.

«I det siste har det vært mye snakk om merkeklær til barn, og hvorvidt det er greit eller ikke. Det er nok mye meninger rundt dette, men selv er jeg ekstremt merkebevisst når det gjelder barna. Jeg kjøper kun de beste klærne til de, uansett hvordan prislappen ser ut!»skrev Heitmann på bloggen sin.

«Jeg kjøper for eksempel aldri ulltøy på Hennes og Mauritz eller andre billigkjeder, for å si det sånn! Og det er rett og slett fordi jeg vil mine barn det beste, og at jeg har mulighet til å kjøpe de dyre klær», mente hun.

Det ble mange sterke reaksjoner etter utspillet, men i et senere blogginnlegg skrev Rannveig at hun hadde oppnådd det hun ønsket, nemlig å lage litt opprør:

«Jeg blir omdiskutert og direkte hetset i diverse forumer, i facebookgrupper for mødre(som tilsynelatende har veldig lite å gjøre) og det er avis og nettavisoppslag om meg, for å ikke glemme de utallige bloggerne som henger meg ut i et rop om oppmerksomhet! Jeg har jo soleklart oppnådd det jeg ønsket, nettopp å lage litt opprør».

Les mer: - Merkeklær er det beste for barna

Angående reklamefilmen har Side2 så langt ikke lykkes med å få en kommentar av Rannveig Heitmann. 

Denne saken ble første gang publisert 07/04 2014.

Les også