Rammet av mystisk sykdom

Var slått ut av livstruende bakterier.

Publisert

(SIDE2): Den tidligere langrennsdronningen Anette Bøe (54) ble angrepet av aggressive bakterier.

- Jeg har hatt gule stafylokoker og vært utrolig syk. Det er ytterst få som er så uheldig og blir rammet så hardt. Jeg har hatt maks uflaks, sier Bør til Her og Nå.

Alvorlig
Anette fikk et lite sår på fingeren, og kom bort i et eller annet. Da fikk hun stafylokokkene i seg, og ble forferdelig syk.

- Jeg har vært så syk at jeg egentlig ikke orker å snakke om det en gang. Feber, smerter - det hele. Jeg har ligget på sykehuset i evigheter, sier Anette, som nå er på bena igjen.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

Dette er ikke første gangen 54-åringen har blitt slått ut av sykdom.

Hun ble nemlig rammet av ensidig døvhet under VM i Val di Flemme i 2003, hvor hun jobbet som funksjonær.

Tøff kamp
Hun fraktet folk fra flyplasser i lavlandet og opp i høyden i alpinanleggene. Det var en av disse dagene hun mistet hørselen på det ene øret. I tillegg fikk hun kraftig tinnitus på det andre øret som minner om jetmotoren til et jagerfly.

- Det er en sans som er borte. Jeg trodde jeg hadde en sterk psyke, men jeg ville ikke leve mer da det skjedde, sa Bøe i et intervju med Din Hørsel, som er medlemsbladet til Hørselshemmedes Landsforbund (HLF), i 2009.

- Tinnitusen er verst, ikke at jeg er døv, la hun til.