Pamela Anderson reklamen ble for drøy
«Baywatch»-stjernen klarer fortsatt å sjokkere.
Pamela Anderson, en av 90-tallets største sexsymbol er igjen i hardt vært etter at hennes nyeste reklamefilm ble bannlyst på britiske TV-skjermer fordi den var «kjønnsdiskriminerende og nedlatende ovenfor kvinner», skriver den britiske avisen The Guardian.
Det var den britiske reklamebransjens eget tilsynsorgan og vakthund, Advertising Standards Authority, som satte ned foten for klippet etter å ha mottatt flere klager fra TV-seere.
– Vant til å vise seg lettkledt
Reklamefilmen er for domeneselskapet, CrazyDomains.co.uk (og CrazyDomains.co.au), og i klippet spiller den tidligere «Baywatch»-stjernen en kvinnelig sjef på jakt etter markedsføringforslag fra sine mannlige kollegaer.

I det Anderson blir servert kaffe av sin kvinnelige assistent med dyp kløft, begynner en av gutta rundt bordet å fantastere om sjefen og assistenten dansene i et regn av fløte (?!) iført hver sin gullfargede bikini.
Merkelig nok hadde reklamen allerede blitt godkjent av et annet tilsynsorgan, ClearCast, for å bli sendt på britiske TV-skjermer etter klokken 21.00. I deres godkjenning skal de ha kommentert «at de hadde ingen problemer med den seksuelle undertonen i reklamen og at Pamela Anderson var en kjendis som var kjent for å vise seg lettkledt».

Det var altså ikke Advertising Standards Authority enige i, og mente at reklamen fremstilte de kvinnelige karakterene som sexobjekter og noe som mannlige kollegaer begjæret.
Ikke første gang
«Overraskende» nok er ikke dette første gang en reklamefilm med 46-åringen i hovedrollen viser seg å være for het for TV-seerne.
Anderson, som er vegetarianer og en ivrig talsperson for dyrevernsorganisasjonen PETA, stilte i 2010 opp i en reklamesnutt for organisasjonen som aldri ble sendt på skjermen.
I filmen spilte hun en lettkledt sikkerhetsvakt på en flyplass, på jakt etter dyreprodukter som pelskåper og skinnjakter hos flypassasjerer.
Med seksuelle undertoner og avkledte passasjerer ble reklamen «Cruelty Doesn't Fly» stoppet før den ble sendt på TV-skjermer.
Samme år ble også en reklameplakat for PETA med Anderson på stoppet i Canada, også da grunnet «kjønnsdiskriminerende og nedlatende ovenfor kvinner».