Nora Collective lanserer egen merchkolleksjon i samarbeid med Fanta

Gjengen i plate- og managementkollektivet går nye veier og designer klær.

Mona Berntsen, Philip Emilio, Loveless, Arif, Tomine Harket og Unge Ferrari i Nora Collective. Nå lanserer gjengen egen kleskolleksjon.
Publisert

Nora Collective har samarbeidet med Fanta og designet en egen merchkolleksjon som slippes på YME i Oslo i september. 

– At jeg skulle få være med å utvikle et eget konsept sammen med denne gjengen, har vært en utrolig fet opplevelse. Den kreative delen hvor vi gjennom workshop kom fram til et konsept vi alle likte var noe jeg absolutt ønsker å gjøre igjen. Ikke minst ble klærne utrolig fete, så jeg gleder meg til lanseringen, sier Arif i en pressemelding. 

De norske artistene i kollektivet, Arif, Tomine Harket, Philip Emilio, Unge Ferrari, Loveless og danser Mona Berntsen skal også være med å fronte kampanjen «FantaXNorge».

Danser Mona Berntsen i egendesignet kolleksjon i samarbeid med Fanta. 

Mens Mona Berntsen i lengre tid har danset for Justin Bieber verden over, gjør de andre artistene i Nora Collective det svært bra i Norge. Arif stakk blant annet av med Spellemann i 2016 for årets urban og ble Årets urørt i 2013. Unge Ferrari ble nominert i samme kategori som Arif under Spellemannprisen i 2016 og er nå aktuell med låta «Urettferdig» i samarbeid med Hkeem. 

Kleskolleksjonen og samarbeidet med Nora er en del av brusmerkets relanseringskampanje. Her skal ungdommer «ta over» Fanta ved å lage innhold som bilder, videoer og memes. 

- Vi er en gjeng med sykt kreative mennesker, og det er gøy å få utfolde seg utenfor studio også. Klærne ble supernice, og jeg gleder meg til å se de på folk rundt omkring i Oslo, sier Stig Haugen aka Unge Ferrari. 

Kampanjebildene er fotografert av Michael Ray VC Angeles. 

Les også: Her danser norske Mona med Justin Bieber

Og denne: Moods of Norway: - Det er tøffe tider

Se bildene av kolleksjonen under!