Kan synge inn 50 mill.

Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga kan gjøre et julekupp.

(Side2): Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstogas juleplate «Strålande jul» selges som månedens spesialtilbud til dagligvarekjeden Coops 1,2 millioner medlemmer, skriver Dagens Næringsliv.

Les anmeldelsen her: Nordstoga-jul med mening

Plateselskapet håper på et totalsalg på 100.000 plater før jul, og samtidig er 90.000 konsertbilletter til salgs på den seks uker lange turneen artistene legger ut på 21. november.

Tilsammen kan det ifølge avisen gi en omsetning på opp mot 50 millioner kroner - før jul .

Coop-kampanje
Administrerende direktør Petter Singsaas i Universal er forventningsfull til Coop-kampanjen.

- Platebutikker er jo ikke alle steder lenger, men det er Coop. Vi har et hemmelig salgsmål på 100.000 totalt. Vi vet at vi har fått en ganske god start. I Sverige håper vi på 30.000, sier han til Dagens Næringsliv.

I tillegg til Coop vil platen bli solgt i en rekke platebutikker, bensinstasjoner og andre dagligvarebutikker over hele landet.

Julekonserter
Men det er ikke bare juleplaten som skal sørge for inntekter til de to sangfuglene. De skal nemlig også holde 22 konserter i Norge og Sverige før jul.

Foreløpig er 53.000 billetter solgt, men ifølge avisen er målet 70.000 billetter.

- Det er solgt over 90 prosent av billettene i Norge. Alle byene kommer til å bli utsolgt, sier produsent Jørgen Thue i Stageway.