Chris Martin dumpet av Coldplay
Får ikke være med i studio.
(SIDE2): Coldplay er kanskje tilbake i studio for å jobbe med deres neste plate. Men det er uten vokalist og låtskriver Chris Martin!
Produsentens ordre
Bandets frontfigur må holde seg hjemme med Gwyneth Paltrow de første to ukene av innspillingsprosessen etter ordre fra den legendariske produsenten Brian Eno, som har bedt resten av Coldplay om å klare seg uten Martin.
- Han sa det ville bli bedre uten meg de første to ukene. Det har dog vist seg å være en god idé, fordi gutta har vært helt frie til å eksperimentere med masse merkelige greier uten at jeg står i veien for det, sier han ifølge The Guardian.
Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!
Sendte brev
Coldplay hadde Brian Eno som produsent på sin forrige studioplate «Viva La Vida» også, og det virker som om Martin hadde vært for dominerende den gang.
- Brian skrev et brev til oss før han sa ja til å jobbe med Coldplay igjen, hvor han sa at han synes det forrige albumet var OK, men at det kunne ha vært mye bedre. Han gikk med på å samarbeide igjen, dersom jeg ble utestengt fra studioet, forteller Chris.
Så da gjenstår det bare å se hva som skjer når Martin kommer tilbake for å kaste seg over resultatene om noen uker...