Beholdt kun vokalisten
Byttet ut de vanlige bandmedlemmene i The BlackSheeps med proffe musikere.
(SIDE2): Plateinnspillingen av The BlackSheeps store hit «Oro jaska beana» ble nok på ingen måte slik gruppen hadde tenkt seg, skriver Dagbladet.
Da vinnerne av MGP-jr. for Norden gikk i studio, valgte NRK og plateselskapet å skifte ut de tre unge musikerne med profesjonelle musikere. Kun vokalist Agnete Johnsen medvirker på innspillingen som ruller og går på radio.
Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!
Dagbladet skriver at alle i bandet var tilstede da låten ble spilt inn i platestudioet, men at gitarist Emelie Nilsen, trommeslager Viktoria Eriksen og bassist Aleksaner Touryguin måtte stå på siden og se på at andre gjorde arbeidet. Og det til tross for at de har skrevet suksesslåten selv.
- De mente det var juks at andre skulle spille inn deres egen låt, sier faren til Emelie Nilsen, Oddleif Nilsen til Dagbladet.
Det er plateselskapet MBN som bestemmer innspillingsprosessen. Ifølge dem er det helt vanlig at profesjonelle musikere faktisk spiller låtene på innspillingen av MGP. jr-platene. Dette fordi de unge musikerne ofte mangler studioerfaring og at de har veldig kort tid i studio.
«Oro jaska beana» er nominert til årets hit under Spellemann.
Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!