Kunne fortsatt i Robinson
- Dumt at jeg ikke sa ja, innrømmer Beatrice.
(SIDE2): Allerede før «Robinsonekspedisjonen» kom på skjermen var interessen for programmet stor.
Under innspillingen var ekspedisjonen plaget av sykloner, samt at en av deltakerne holdt på å omkomme etter et ublidt møte med en skorpionfisk.
Det kom også fram opplysninger om at en av deltakerne hadde blitt dømt for seksuelt misbruk av barn, og dermed måtte klippes vekk fra hele serien.
- Utrolig kjedelig
Det var derfor mye realityserien skulle leve opp til da den hadde premiere mandag, og allerede i første episode var to av deltakerne ute av spillet.
Mens 42 år gamle Kristin Kalve ble stemt hjem av sine lagkamerater var det ikke et normalt øyråd som sendte Beatrice Bærem hjem. Hun ble nemlig mer eller mindre ofret av laget sitt.
Da programleder Christer Falck ba deltakerne plukke ut en person på hvert lag som om laget tapte ville måtte reise hjem, ble Beatrice plukket ut på grunn av at hun ikke ble ansett som spesielt fysisk sterk.
Da nederlaget var et faktum ble en tydelige skuffet Beatrice sendt ut av ekspedisjonen, noe som naturlig nok ikke var som forventet.
- Det var utrolig kjedelig å reise hjem så tidlig for jeg hadde masse å komme med. Jeg må innrømme at jeg var litt bitter. Så tidlig i spillet er det ingen som kjenner hverandre spesielt godt, sier Beatrice til Side2.
- Trodde alt var over
Det som ikke kommer fram på skjermen er imidlertid at Beatrice fikk muligheten til å komme tilbake til den øde øya og fortsette i ekspedisjonen.
Et tilbud hun takket nei til.
- Jeg fikk tilbud om å komme inn igjen, men da hadde jeg vært ute en drøy uke og var jeg såpass innstilt på å dra hjem, avslører Beatrice.
- Jeg trodde alt var over. Jeg hadde spist godt og tenkte at nå skulle jeg bare hjem. Det var sånn dødtid der jeg var i ettertid og jeg var bare klar for å dra hjem, fortsetter 22-åringen.
Det at hun hadde vært så lenge utenfor ekspedisjonen gjorde at Beatrice var redd for at det allerede hadde blitt dannet allianser blant de andre deltakerne før hun kom tilbake, noe som bidro til at hun følte skepsis ved det å komme inn igjen.
- Da hadde jeg sikkert blitt sparket rett ut igjen og så har jeg måttet sitte på den dumme øya i to uker til. Det var jeg ikke interessert i, opplyser hun.
Det er nemlig slik at deltakerne blir sendt ut til nærliggende øyer så fort de er ute av ekspedisjonen, og her må de oppholde seg til de får beskjed om at de får reise tilbake til Norge.
- Hadde jeg fått spørsmålet dagen jeg røk ut eller dagen etterpå så hadde jeg sagt plent ja, forklarer Beatrice.
(Artikkelen fortsetter undre bildet)
- Nå i ettertid angrer jeg
Når hun ser tilbake på det som skjedde, er det imidlertid ikke sikkert hun ville tatt det samme valget igjen.
- Ja, nå i ettertid angrer jeg selvfølgelig på at jeg sa nei, innrømmer Beatrice.
- Men det er veldig lett å angre på det når man sitter trygt hjemme med potetgullposen og ser på TV. Der og da hadde jeg ikke en god følelse på å gå inn igjen. Jeg står for det jeg har gjort og det er ikke nødvendig å angre på noe som har vært Men selvfølgelig nå i ettertid synes jeg det er dumt at jeg ikke sa ja, fortsetter hun.