Kontaktes av gifte menn

- Jeg synes det er utrolig dårlig gjort, sier «Jakten»-Linda.

Publisert

(SIDE2): Det er snart klart for en ny runde med TV2-seien «Jakten på kjærligheten» og frierbrevene har strømmet inn til de singel bøndene.

Men det er ikke all post som har dumpet ned i postkassen som de kjærlighetshungrige bøndene setter like stor pris på.

- Det er flere som har tatt kontakt og som ikke legger skjul på at de er i et forhold. De sier at dersom de ikke hadde vært gift så skulle de sendt brev, sier Linda Bjørnes til VG.

- Ikke interessert
Den 38-årige bonden fra Inderøy var en av de som fikk flest frierbrev, men hun stusser litt over noen av brevene hun har fått.

- Jeg synes det er utrolig dårlig gjort av dem som bor i lag med noen. Jeg er ikke interessert i noen som er interessert i å bytte ut damen sin med noen som er på TV, sier hun videre til avisen.

Ny programleder
I årets sesong er det kun seks bønder som skal date på TV, mot åtte som det har vært tidligere.

Katrine Moholt har stått i spissen for kjærlighetsprogrammet i lang tid, men skal nå rette fokus mot «Skal vi danse» isteden.

I årets bonderomantikk blir det Marthe Sveberg Bjørstad som skal være programleder. Suksesserien har vært sendt på TV 2 siden 2004. Programmet kommer opprinnelig fra Storbritannia med tittelen «Farmer wants a wife».