Ikke konkurs - bare «kon kurs»
Tippen Grill stenger ikke likevel. Les den språklige misforståelsen her.
Kebabelskere ble svært skuffet da de mandag kunne lese at Tippen Grill tilsynelatende hadde servert sin aller siste kebab. Men nå viser det seg at Tippen Grill slett ikke er konkurs. Det hele ser ut til å dreie seg om en solid porsjon misforståelse, skriver Ringerikes blad.
I og med at gatekjøkkenet var stengt ble daglig leder Rajitharan «Vikky» Suntharalingam ringt opp av Ringerikes Blads journalist mandag.
Slik forløp samtalen:
- Hei, jeg ser at dere har stengt dørene, og lurer på hvorfor, sier journalisten.
- «Kon kurs», svarer Rajitharan Suntharalingam i andre enden.
- Så dere er konkurs?
- «Ja, kon kurs», svarer Rajitharan Suntharalingam bekreftende.
- Konkurs? Spør journalisten for å forsikre seg om å ha hørt riktig.
- «Ja, kon kurs», gjentar Rajitharan Suntharalingam.
En fortvilet daglig leder, forklarte tirsdag hva han egentlig mente:
- Jeg mente å si at grunnen til at vi har holdt stengt er «kun kurs». Vi stengte fordi jeg har vært på kurs, og så har vi vært dårlig bemannet.
«Vikky» forteller videre at planen opprinnelig var å åpne dørene igjen 1. februar etter at han var ferdig på kurset, men at dette ble ferdig tidligere enn antatt. Dermed er planen hans å åpne dørene på Tippen Grill allerede førstkommende lørdag.
Mandag kunne det også se ut til at gatekjøkkenet skulle selges, men at en eventuell konkurs foreløpig ikke er registrert i Brønnøysundregistrene. Et eventuelt salg ble også avvist tirsdag.