Har du sett denne Tinder-profilen?

Da er det en stor sjanse for at at du har blitt lurt.

Publisert

(SIDE2): Torsdag kveld dukket 25 år gamle Miles Archer opp på den norske versjonen av datingappen Tinder. Med over 300 matcher i løpet av få dager er det ingen tvil om at den mørke kjekkasen er populær, det eneste problemet er at han ikke er ekte.

På profilen står det kun dette: «Jeg har bare to regler: 1. Ikke spør om fortida. 2. Ikke forvent en fremtid». Det er uvisst om det er mystikken eller det gode utseendet som har tiltrukket jentene.

Profilen har nemlig bilder av skuespilleren Nick Bateman, som har kjøpt filmrettighetene til boka «Stygg kjærlighet» i USA som er avbildet på

MELDING: Etter å ha matchet med Miles, mottar jentene denne meldingen. Foto: Produsentene

profilen. Karakterene jentene har matchet med på Tinder er en kopi av hovedkarakteren fra boka, Miles Archer.

Etter å ha matchet med den mannlige profilen, mottar kvinnene en melding som forteller om konseptet, og sender dem rett videre til en lenke hvor du kan kjøpe boka.

Les også: Menn blir lurt trill rundt av denne Tinder-profilen

Populær markedsføring

I løpet av kort tid har Tinder utviklet seg fra å være en populær datingapp, til også å bli en populær markedsføringskanal for investorer.

I Norge er det Gursli Berg forlag som står bak bokutgivelsen, og i samarbeid med bokbyrået Fjeldbraaten & Waage fant de ut at de ville slenge seg på Tinder-bølgen.

- Stygg kjærlighet er en mørsk kjærlighetsroman om den umulige kjærligheten, derfor synes vi kanalen passet godt. Vi tror at mange av jentene som liker Miles på Tinder også vil like ham i boka, sier teamet bak kampanjen.

Også filmen Ex Machina valgte et lignende stunt, da menn ble lurt til å matche med den kvinnelige profilen Ava. Filmen handlet passende nok om kunstig intelligens, og Ana var dermed en robot skapt for å vekke interesse rundt filmen.

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Er den neste drømmemannen på Tinder egentlig den han gir seg ut for å være?