- Han kalte henne dum og feit

Skilsmissen mellom Kim og Kris blir neppe like rosaklissete som bryllupet.

Publisert

(SIDE2): Kim Kardashian (31) har vært i hardt vær etter at det ble kjent at hun har bedt om skilsmisse fra sin ektemann Kris Humphries (26) etter kun 72 dagers ekteskap. Mange har ment det hele var et PR-stunt for å kunne tjene enda mer penger, noe Kardashian og familien har avvist.

Hun har sagt at det er for tidlig å komme inn på årsakene til bruddet, men nå har det begynt å komme frem mer eller mindre pålitelige kilder, som forteller hvorfor det skar seg mellom de to.

Dum og feit
Og årsaken skal ha vært Kris, som ikke taklet sin kones kjendisstatus - og angivelig ikke var særlig snill med henne.

- Han ydmyket henne foran andre. Han kalte henne dum og feit. Det var ekkelt å se på, sier en kilde til US Weekly.

- Han forsøkte å kontrollere Kim ved å trykke henne ned. Han sa fryktelige ting, som at hun var talentløs og at berømmelsen ikke ville vare.

Fabrikkert
Hans venner har selvsagt en annen versjon av historien:

- Alt er tatt ut av sammenheng og manipulert av media. Realityshowet («Keeping Up With The Kardashians», red.anm.) er fabrikkert, det er ikke noe ekte ved det. Kris tullet mye med Kim, men aldri ondsinnet, og han hadde ikke noe mot henne. Det er synd at man forsøker å rive noen i filler, for å selv få fart på sin egen karriere, sier en kilde som står Humphries nær, og refererer dermed også til påstandene om at Kim Kardashian har brukt ekteskapet som et nytt trinn på veien mot berømmelsens topp.

Andre hevder at Kim ba om skilsmisse etter å ha sett opptak fra serien, der Kris gjorde narr av henne og familien.

Saksøker
Men det stopper ikke der. Angivelig planlegger Kris å saksøke Kim for rundt 60 millioner kroner, over hans deltakelse i de kommende «Kim & Kourtney Take New York»-episodene.

- Han hevder at hans rolle i serien er større enn det han ble forespeilet, og derfor krever han mer penger. Men Kris saksøker også fordi han er redd for hvor negativt han vil bli fremstilt.

Offisielt har Kris tatt bladet fra munnen, da han under en pressekonferanse i forbindelse med at han er det nye ansiktet utad til klokkemerket Sector, uttalte seg om bruddet.

- Som dere alle vet, så har dette vært en tøff tid i livet mitt. Jeg er så takknemlig for støtten jeg har fått hos vennene mine i Sector.

Damage Control
Ryktene skal også ha det til at Kris ikke har ønsket å skrive under på skilsmissepapirene, og heller ville gå rettens vei, men dette avviser en kilde til People.

- Han kommer til å signere papirene. Det blir ingen krig mellom de to.

Kim på sin side har ligget lavt de siste ukene, mye på grunn av mamma og manager Kris Jenners ønske. Hun skal ha uttrykt bekymring over all den negative medieomtalen bruddet har forårsaket.

Og Kim har da forsøkt å forklare at det hele er ekte:

- Vi i familien har en pakt om at vi skal være ekte hele veien, for folk tar ikke dritt. Vi er de vi er - og elsk eller hat det - vi har hverandre. Alt vi gjør er ekte, og jeg tror det er det som gjør at folk kan relatere til det. Vi er ikke redde for å gjøre sprø ting.

Mer fra Side2? Sjekk forsiden her!

(Kilde: Daily Mail, Splash, US Weekly, Life & Style Magazine, People)