Gladmelding til alle menn: Vi elsker både ølmage, fuglebryst og sixpack
Og nå tar Dressmann konsekvensene av det i ny kampanje.

(VIXEN): Skjønnhetsidealet er i endring, men det er ikke bare kvinner som sliter med forvrengte skjønnhetsidealer og eget kroppsbilde. Menn blir også påvirket av en moteindustri som fronter kjekke modeller med sixpack. Nå ønsker Dressmann å vise menn som er menn – i alle aldre og fasonger.
LES OGSÅ: Ser du hva som er så annerledes med disse modellene?
Kjenner seg ikke igjen
De klassiske Dressmann-modellene er velkjente, men nå slår kleskjeden opp med det de kaller forvrengte skjønnhetsidealer. I sin nye kampanje viser de syv menn akkurat som de er. Målet er å utvide forestillingen om hvordan en perfekt kropp ser ut.
LES OGSÅ: Det er noe helt spesielt med denne modellen
– Problemet med dagens reklamer er at mange ikke kjenner seg igjen, sier Jens Bonesmo, merkevaredirektør i Dressmann.
Perfekte menn
En undersøkelse Dressmann har gjort sammen med TNS Sifo viser at en tredel av menn i Norge og Sverige har hatt negative tanker om sine kropper det siste halvåret. De fleste mennesker mener at vårt ekstreme fokus på kroppen er et resultat av det som presenteres i reklame og media, heter det i pressemeldingen for kleskjeden.
LES OGSÅ: Nei da, Cara Delevingne er ikke helt ferdig som modell
– Vi ønsker å være med å ta et ansvar for dette. Vi kan ikke forandre verden på en dag, men vi må begynne et sted. Som et første skritt lanserer vi vår nye kampaje for Man Underwear som viser at envher mann er perfekt akkurat som han er.
LES OGSÅ: Se supermodellene spille strippetennis
– Vi håper å kunne bidra til å forandre det ensidige bildet av kropper og det kroppsidealet som formidles av moteindustrien. Vi ønsker å avlive den feilaktige myten om at noen kropper er bedre, vakrere eller mer normale enn andre. Vi vil rett og slett vise at det ikke finnes noen perfekt mann, det finnes bare perfekte menn, sier Knut Vidar Nilsen, markedsdirektør i Dressmann.
Bakomfilm
I en bakomfilm fra kleskjeden blir dagens idealbilde omtalt som et forvrengt skjønnhetsideal, og menn vises som er – tynne, tykke og midt i mellom: