- Fortjente ikke å være der

Nicolas Perle er ute av «Robinsonekspedisjonen».

Publisert

(SIDE2): Etter en nervepirrende avstemningsrunde var det Nicolar Perle sin tur til å forlate «Robinsonekspedisjonen» etter det tiende øyrådet.

Han var derimot ikke den som fikk flest stemmer imot seg, men siden han var en av to deltakere som flest ville sende hjem måtte han møte Hans-Olaf Hess i en duell.

- Opp til meg
Konkurransen gikk ut på at de to skulle tenne et bål og vente på at et tau skulle brenne opp slik at en nøkkel falt ned foran dem.

- Jeg kan takke meg selv for at jeg ble sendt hjem, sier Nicolas til Side2.

- På en eller annen måte skjønte jeg at de to som fikk flest stemmer skulle ut i en kamp mot hverandre. Jeg visste at Hans-Olaf var den som kom til å få flest stemmer, og så var det opp til meg om hvem i treerbanden som skulle opp i kamp, fortsetter han.

- Fortjente det litt mer enn meg
I gruppa, som da bestod av seks personer, hadde to allianser blitt dannet.

Den ene grupperingen besto av Cathrine Moen, Morten Heierdal og Hans Christian Philip Valstad, mens den andre hadde Lillan Ramøy og Hans-Olaf som sikre medlemmer.

Nicolas sto midt imellom de to formasjonene og det til tross for at han innså at han til slutt ville ryke om han ble en del av Cathrine, Morten og Hans Christians gruppering.

- Jeg var veldig mellom barken og veden. Vi skjønte fort at treerbanden måtte splittes, men man trengte ikke være rakettorsker for å skjønne at det skulle mye til for å skille dem, sier Nicolas.

- Jeg ble dradd mellom to leirer, men jeg følte at dem som var igjen kanskje fortjente å være der litt mer enn det jeg gjorde, fortsetter han.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Hvordan hadde det seg at du havnet sånn midt imellom to allianser?

- Jeg kom veldig godt overens med Lillan og Hans-Olaf. Samtidig så kom jeg veldig godt overens med Cathrine og Hans Christian, og med Morten så gjorde jeg det beste ut av det som var, forklarer Nicolas.

- Men jeg kan ikke akkurat si at jeg og Morten var bestevenner, legger han til, og det til tross for at det i søndagens episode så ut til at Nicolas og Morten virkelig hadde funnet tonen.

- Det virker som vi er veldig gode venner, men vi er jo ikke det. Men mister Perle må bare gjøre det beste ut av hver enkelt situasjon, sier Nicolas til Side2.

- Må føle jeg har gjort meg fortjent
Da det ble klart at nordlendingen måtte reise hjem, mente han selv at han fortjente å dra.

- Jeg følte at det like godt kunne bli meg. Der og da følte jeg ikke at jeg fortjente å være der, for det var så mange gode folk som hadde røket ut som hadde fortjent å komme mye lengre, sier Nicolas.

- Hvis vi vinner en fotballkamp og om jeg ikke har gjort en bra kamp så føler jeg ikke at jeg har vært med på å vinne kampen. Sånn har jeg det hele tiden. Jeg må føle at jeg har gjort meg fortjent til det jeg oppnår. Jeg følte på en måte ikke at jeg hadde gjort meg fortjent til å være med videre, fortsetter han.

«Robinsonekspedisjonen» ser du på TV3 søndager kl. 21:00.