Etter Aerie sluttet å photoshoppe modellene sine, økte salget med 26 prosent
Satser på uretusjerte modeller, og det lønner seg!
(SIDE2): Det er to år siden det amerikanske undertøymerkets, Aerie, bestemte seg for å slutte å photoshoppe modellene sine.
LES OGSÅ: Bikinikampanje med uretusjerte bilder hylles på sosiale medier
Se kampanjebildene nederst i saken!
Salget øker jevnt og trutt
Det tok ikke lang tid før selskapet merket at de uretusjerte bildene førte til en økning i salget.
Side3 skrev om selskapet i august 2015, da hadde salget økt med opptil 13 prosent i kvartalet. Det er naturligvis vanskelig å vite om økningen skyldes avgjørelsen om å ikke retusjere modellene sine, eller om det kommer av at selskapet har fått mye mediaomtale i etterkant av kampanjen #AerieREAL.
Men mye tyder på at det kan være de uretusjerte modellene som faktisk kan ta æren for salgsøkningen. Nå melder nemlig Huffington Post om en økning på hele 26 prosent!
- «Ekte» betyr sexy
Skuespiller Emma Roberts har vært modell for Aerie, og er stolt av arbeidet de gjør.
- Å inngå et samarbeid med Aerie passet meg perfekt fordi #AerieREAL har et budskap jeg identifiserer meg med, spesielt siden jeg jobber innenfor en industri som raskt dømmer folk for sine feil. Jeg føler meg beæret som får være en del av en bevegelse som forsikrer kvinner om at «ekte» ikke betyr «full av feil» - ekte betyr sexy, ekte betyr kul, sier Roberts til Huffington Post.
Her kan du se noen av kampanjebildene:
LES OGSÅ: Uretusjerte portretter viser kvinnekroppen under og etter graviditet