Dette er verdens 25 mest populære merkevarer
Ett produkt kjøpes av 2 av 3 husholdninger i verden.

Analyseselskapet Kantar Worldwide gjennomfører hvert år en større undersøkelse der de ser på hva som er verdens mest populære forbrukervarer. Selskapet analyserer 11.000 merkevarer.
Salget av varene blir så analysert basert på både antall kjøpere, og kjøpsfrekvens - og basert på dette publiseres "Brand Footprint"-listen
Den endelige listen som publiseres består av hele 70 merkevarer, og domineres ikke overraskende av produkter tilhørende de store merkevareprodusentene som P&G, Nestlé og Unilever som selges i mange land.
Mens selv blant topp 25 finnes det relativt lokale produkter som ikke er spesielt kjent for oss nordmenn.
25. Heinz
24. Milo (vaskemiddel)
23. Bimbo (amerikansk brødmerke)
22. Ajinomoto (japansk produsent av mattilbehør og ferdigmat)
Selskapet operer i et begrenset marked, og har derfor relativt sett få kunder (bare 7 prosent av husholdningene), men de som faktisk kjøper produktene er like loyale som vinneren på listen!
21. Oreo
Kjeksen har den laveste kjøpsfrekvensen av alle på produktene på topp 25-listen, men hele 1 av 4 husholdninger kjøper produktet - noe som faktisk er bedre enn 5. plassen!

20. Sprite (brusen)
19. Pepsodent
18. Danone (fransk meieri)

17. Palmolive (såpe)
16. Kraft
15. Sunsilk
14. Downy (amerikansk tøymykner)
13. Lux (såpe)
12. Nestlé
11. Pantene
10. Tide (vaskepulver)
9. Dove
8. Knorr
7. Lay's (snacks)
6. Pepsi
5. Nescafé
4. Lifebuoy (såpe)
3. Maggi
Ferdigsupper, nudler og sauser er åpenbart populært over store deler av verden.

2. Colgate
Colgate er det eneste produktet som ifølge rapporten kjøpes av mer enn halvparten av alle husholdninger, med en penetrasjon på utrolige 64 prosent. De kommer derimot ikke opp til førsteplassen fordi vi kjøper tannkrem relativt sjelden.
1. Coca-Cola
Med en husholdningspenetrasjon på "bare" 43 prosent, er det langt flere husholdninger som kjøper Colgate - men det er kjøpsfrekvensen som gjør Coca Cola til en ubestridt vinner.
Spørsmålet er likevel nå om hvor lenge drikken vil holde seg på toppen. Det amerikanske selskapet er på defensiven som følge av at stadig flere forbrukere ønsker sunne alternativer.