Dette er «ondskapens café»

Videoen er sett 24 millioner ganger på tre dager. Du vil forstå hvorfor.

Publisert

Husker du skrekkfilmen «Carrie» fra 1976, om mobbeofferet som hevner seg på verden med overnaturlige krefter?

I 2013 kommer nyinnspillingen av den klassiske skrekkfilmen basert på Steven Kings roman.

Om den holder mål opp mot 76-utgaven, skal vi ikke mene for mye om, men om filmskaperne forstår manipulasjon av menneskesinnet like godt som dette reklamebyrået, har vi forhåpentligvis noen gledelige grøss i vente.

Overnaturlig ekte

Scenen er satt på en kafé i New Yorks West Village.

Halvparten av gjestene er skuespillere, de andre er intetanende ofre.

Når en mann søler kaffe på en ung dame i midten av lokalet, blir kafeen vitne til noe som ville sendt kalde grøss langt inn i sjelen på de fleste ...

- Hva om telekinese er virkelig? Hvordan ville du reagert? Vårt eksperiment med skjulte kamera fanger reaksjonen fra intetanende kunder i det de blir vitne til en telekinetisk hendelse, skriver youtubebrukeren som har lagt ut videoen nedenfor.

Videoen er et reklamestunt for nyinnspillingen «Carrie» med Chloë Grace Moretz og Julianne Moore i hovedrollene.

Stuntet er en umiddelbar hit på nett. Videoen ble publisert på YouTube 7. oktober. Tre dager senere var den sett om lag 25 millioner ganger.

Se videoen nedenfor:

Mer skrekk og gru

Videoen over er en sterk kandidat til «årets ondeste spøk», og i den kategorien finnes det en del severdigheter. På tampen av 2012 dukket opp en annen spøk, som også må sies å være av det skumle slaget.

Du går inn i heisen og aner fred og ingen fare. Plutselig begynner lyset å flakke. Og så går strømmen. Når den kommer på igjen, står det en skummel, likblek jente med en dukke sammen med deg i heisen.

Hva gjør du da?

Her kan du se hvordan disse uskyldige menneskene hyler som stukne griser reagerer:

Heisvideoen er forresten sett over 75 millioner ganger så langt.