Coca-Cola med flaskenyhet til sommeren

Slipper ny vri på «Share a Coke»-kampanjen.

Publisert

Tidligere har Coca-Cola trykket navn på flaskene sine, og du var kanskje en av dem som skummet butikker etter ditt eget navn?

Nå følges navnestunt fra 2013, hvor de byttet ut logoen på flaskeetiketten med norske navn, opp. Men i årets sommerkampanje blir det stedsnavn på flaskene.

Les også: Coca-Cola med ny brusboks i Norge

Coca-Cola skriver i en pressemelding at logoen byttes ut med nordmenns favorittreisemål – både i Norge, Europa og rundt om i verden. Så i år kan du altså fronte din perfekte reisedestinasjon i sommer, gjennom en kald brus, eller kanskje finne din egen by.

Les også: Derfor smaker Coca-Cola og Pepsi forskjellig

I Norge vil det bli lansert etiketter med Ålesund, Bergen, Geiranger,  Stavanger, Lofoten og Tromsø.

-  Vi lanserer dette for å skape god sommerstemning og for at forbrukeren skal få en god sommeropplevelse, sier Mette Vinther Talberg i Coca-Cola Norge, til Side2.

Mange vil nok lure på hvorfor ikke hovedstaden er å finne på brusetikettene?

- Det er gjort et utvalg av typiske feriesteder både i Norge og utlandet, og da ble ikke Oslo plukket ut, sier Mette. 

Les saken: Derfor smaker Coca-Colaen bedre på McDonalds

(function(d, s, id){ var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0], p = (('https:' == d.location.protocol) ? 'https://' : 'http://'), r = Math.floor(new Date().getTime() / 1000000); if (d.getElementById(id)) {return;} js = d.createElement(s); js.id = id; js.async=1; js.src = p + "www.opinionstage.com/assets/loader.js?" + r; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'os-widget-jssdk'));