Får egen utstilling

Selv om hun har fylt 66, er Wenche Myhre fortsatt helt i hundre. Nå hedres hun med egen utstilling.

HYLLES: Wenche Myhre hedres av hjemkommunen så vel som av publikum under norgesturneen.
Publisert Sist oppdatert

Artisten Wenche Myhre (66) var den første som ble hyllet på nasjonalmuseet for popmusikk på Rockheim i Trondheim. Nå står hennes egen hjemkommune for tur.

Asker museum hedrer i høst Wenche med en egen utstilling i forbindelse med stemmerettsjubileet. Wenche vokste opp på Kjelsås i Oslo, men flyttet til Nesøya i 1969.

På Norgesturne

Wenche hylles nå for å ha vært tenåringsstjerne på 60-tallet, hardtarbeidende småbarnsmor på 70-tallet og for å være bestemor, 66 år og helt i 100, i 2013.

Flere effekter fra hennes karriere blir en del av utstillingen, som vil vare til januar.

«La meg være ung»-stjernen fortsetter i høst sin norgesturné, som startet på 66-års dagen 15. februar.

Her og Nå er på facebook - lik oss her!