Spørsmål til jordmor:
No er det 4 mnd sidan eg fødte ei jente. Ein fin og ukomplisert fødsel. so det eg lure på er om eg kan bruke eit treningsbelte for å stramme opp igjenn magemusklane og om dette er ufarlig.

SVAR:
Flott at du har lyst og har begynt å trene. Det er et godt tegn. Du bør lytte til kroppen din den første tiden. Om du har vært gjennom et vanelig svangerskap og fødsel, kan du trene normalt, men ta det litt rolig de føste 6 ukene. Dette fordi livmoren din skal bli normal igjen. Du selv skal til 6 ukers kontroll, og da vil legen din gi deg klarsignal om alt er vel. Lytt til kroppen og nyt aktiviteten.