Spørsmål til jordmor:
Hei. I dag har jeg hørt at man skal snu babyen "oppned" (henge etter bena) minst en gang om dagen, dette skal vistnok være bra. Jeg har aldri hørt om dette før og lurer på om du vet noe om dette og hvorfor man event skal gjøre det.

SVAR:
Hei! Dette du tar opp, har jeg tatt opp med fysioterapeutene som jobber med barn. De lurer på hvor informasjonen kommer fra. De kjenner ikke til at dette anbefales. Det oppfordres til å leke med barna på gulvet og løfte og snu på barna. Om det blir små sekvenser med hodet ned er greit. Men ingen har hørt anbefalingen om å henge barna etter beina, fordi dette skal være bra. Fint om du kan ta kontakt igjen og forteller om hvor du har hørt informasjonen fra.