Spørsmål til jordmor:
Jeg har en baby på 10 måneder. Han får MME. Jeg har nå sett at det er NAN3 fra ti måneder. Den er litt annerledes enn NAN2. Skal jeg gå over på den eller kan jeg fortsette med NAN2? Lurer veldig på dette her.

SVAR:
Har du fått anbefalt NAN 3, så er det helt greit. Velger du å bruke opp det du har av NAN 2, er det et helt ok valg også. Men fra 10 mnd. kan du også prøve ut yoghurt og syrnet melk.Mindre mengder kumelk kan brukes i matlaging mot slutten av første leveår,det vil si fra ca. ti måneders alder. Friske barn kan fra ett års alder gå over til lett-, ekstra lett eller skummet melk.Mengden med melkeprodukter bør begrenses til maksimalt ca.5-6 dl pr dag, inkludert yoghurt.