Spørsmål til jordmor:
Hei! Jeg er 3 mnd på vei med mitt første barn. Brystvortene mine er veldig innovervendte, og dette bekymrer meg veldig med tanke på amming. Det er så viktig for meg å få det til, men jeg kan ikke skjønne hvordan det skal gå. Jeg lurer også på hvor vanlig dette er, og hvordan folks erfaring er med dette. Jeg tenker også på om de hjelper meg på sykehuset, eller om de ikke er vandt med sånt. Jeg syns det er ubehaelig og snakke med lege om dette, da jeg syns det er pinlig og i tillegg føler at de ikke forstår problemet. Det er veldig dumt at en sånn ting skal overskygge hele gleden og forventningen til svangerskap og fødsel, men det har blitt sånn at jeg tenker på det hele tiden. Jeg leste om et produkt som het avant niplette. Har du hørt om dette? Er det et seriøst produkt? Isåfall er det vel verdt og prøve dette. Selges det på apoteket her i Norge?

Svar:
Beklager at jeg ikke har svart deg før,men ville sjekke opp litt før jeg tok kontakt igjen. Dette skal ordne seg. De selger produktet, Niplette i Norge, Philips. Mener også at større apotek har det. Kjøp det nå så vil nok problemet med brystvortene bli borte når du skal føde. Lykke til. Får du det ikke til så ta kontakt igjen. Dette har jeg vært borte i med flere av mine gravide.Søk på google: avant niplette så finner du ut av det.