Spørsmål til jordmor:
Har herpes sedan några år. Inga problem under graviditeten. Men nu har jag fått ett sår vid rektum, vet ej om det er herpes eller bara ett sår. Blir nu orolig då det er mindre en 1 uke kvar til termin. Vill så gærna føda vaginalt. Finns det några hinder før detta nu? Ser inget sår vid vagina.

Svar:
Jeg kan nok ikke gi deg et helt godt nok svar siden jeg personlig ikke får undersøkt deg. Dersom såret er der fortsatt når du skal på kontroll neste gang så be legen/jordmoren din om å se på det. Er de usikker vil de henvise deg til fødeavdelngen som du skal føde på. Prøv å ikke ta sorgene på forhånd. Det er som du antyder ikke sikkert at det er et herpes sår en gang.Du har en flott instilling til fødselen. Lykke til!