Vurderer å bruke gassturbin i bil
Bilen har fire elektriske motorer som støttes av en gassturbinmotor som eliminerer all rekkeviddeangst.

Tokyo Motor Show markerer seg ofte som bilutstillingen med de sprøeste bilkonseptene, altså biler som er mer eksperimenter og laboratorier enn noe i nærheten av å komme på samlebåndet. Disse konseptene kan virke helt ko-ko, men demonstrerer ofte morgendagens teknologi. Dette buggy-konseptet fra Mitsubishi er en slik bil. Den har to elmotorer på hver aksel, og generatoren som produserer strøm er en gassturbinmotor. Alle oljefeltene på norsk sokkel har gassturbiner som den primære energikilden, ifølge Store norske leksikon, men det er ganske uvanlig i en personbil. Men Mitsubishi utelukker ikke at gassturbin kan egne seg i mindre ladbare SUV-er. Fordelen med gassturbinmotoren er at den gir mye ytelse i forhold til vekt og størrelse, ifølge Mitsubishi. En annen fordel ved gassturbinmotoren er multifuel, den kan brenne ulike typer drivstoff som for eksempel diesel, parafin og etanol, alt etter hva som egner seg best i de ulike verdensdeler.

Beltevogn-funksjon
Mi-Tech er navnet på konseptet som også har en spesiell form for firehjulstrekk. Med to elektriske motorer på hver aksel kan kreftene fordeles til hvert enkelt hjul individuelt. Mitsubishi kaller systemet Quad Motor 4WD. Fremre og bakre hjulpar har hvert sitt sett med kreningskontroll (Mitsubishi kaller det YAW control). Bremsekalipperne er elektriske og kan bilen raskt fordele retardasjon til hvert enkelt hjul, ifølge Mitsubishi. Det åpner også for muligheten til å kjøre bilen som en beltevogn. Hjulene på den ene siden kan gå i motsatt retning som hjulene på andre siden.

Jagerfly-teknologi
MI-TECH-konseptet tar også head up-displayet er skritt videre ved å benytte AR – augmented reality, på norsk «utvidet virkelighet». Informasjon fra den virkelige verden kan kombineres med virtuelle data ved bruk av grafikk og optiske sensorer. Informasjonen blir projisert på frontruten. Dette er samme teknologi som benyttes på visiret på hjelmen i moderne jagerfly-systemer.

Neste Outlander
På bilutstillingen i Tokyo viser Mitsubishi også frem Engelberg Tourer, oppkalt etter et kjent skisted i Sveits. Dette konseptet ble først vist i Genève tidligere i år. Engelberg Tourer er forsmaken på en ny generasjon mellomstor, ladbar SUV. Den har tre seterader og plass til syv personer. Antakelig hinter den om neste generasjon Outlander PHEV. Engelberg Tourer har permanent firehjulstrekk ved at hver aksel er utstyrt med en elektrisk motor. I tillegg til elmotorene, har den en 2,4-liters bensinmotor.