Brutal kafé-sykkel

Med 1125 CR satser Buell på et moderne Cafe Racer-utseende.

Også chassis og ramme er hentet fra 1125 R, og rammen fungerer også som bensintank.
Teknikken er hentet fra den sportslige 1125 R og V2-motoren yter 148 hk.
Svart ramme og chassiskomponenter gir sammen med den sinte styrekåpen et rått utseende.
Styrekåpen gir minimal beskyttelse, men er aggressiv og dynamisk.
Bremsene er imponerende med åttestemplers kaliper og felgmontert skive på forhjulet.
Stor analog turteller og digitalt speedometer omfavnes av et forovervendt klassisk TT-styre.
Publisert Sist oppdatert

Den kraftfulle Buell Helicon-motoren på 1125 ccm som ble lansert i 1125 R i fjor, kommer nå til anvendelse i enda en sportslig modell. Den væskekjølte V-motoren har samme trimmingsgrad som i 1125 R og yter 148 hk og 111 Nm.

1125 CR bygger på samme konstruksjon som den mer sportslige 1125 R-modellen, men en smekker styrekåpe og lavt og forovermontert klassisk TT-styre gir en sportslig foroverlent kjørestilling.

Ramme og fjæringskomponenter er i det store og hele identisk med R-modellen, og rammen fungerer også her som bensintank. Svingarmen er 5 mm lengre enn på R-modellen og foran sitter en 47 mm Showa opp/ned-forgaffel med justerbar fjæring og demping.

I likhet med de andre sportslige Buell-modellene har R og CR også fått den nye Buell ZTL2-forbremsen med åttestemplers kaliper.

Den aggressive lykten i styrekåpen, og en nesten overdreven bruk av matt svart på ramme og chassiskomponenter gir 1125 CR det brutale stuket. Buell har med enkle virkemidler skapt en moderne Cafe Racer.

Tekniske data