Volvo:

Tung start, god oppfølging

Volvo har ingen lett tilgjengelig prøvekjøringslenke på hjemmesiden, men når du først har fått kontakt er oppfølgingen glimrende.

Sist oppdatert

Vi finner ingen lenke til prøvekjøring på importørens hjemmeside, og må begynne en litt kronglet prosess med å finne en forhandler vi ønsker å henvende oss direkte til. På hjemmesiden til Bilia Økern finner vi umiddelbart prøvekjøringslenken, og fyller ut et enkelt skjema der jeg kan velge om jeg vil ha en kopi tilsendt egen mailadresse.

Forespørselen sendes klokken 11.20, og 15.40 kommer svaret via en telefon fra selger Stian Nadeem.

- Nettet er viktig, og stadig flere bestiller prøvekjøring via denne lenken, forteller Nadeem.

Vi kontakter Volvo-importøren, som forteller at man faktisk kan bestille prøvekjøring via deres nettside. Men det ligger ingen lenke på forsiden. Den dukker først opp når du går inn på den enkelte modell under lenken "Utforsk". Tungvint! Men Bilia Økerns håndtering av dette fortjener karakteren 5.

Vi sender en ny bestilling til Bilia på Ski, nå via importørsiden. Drøye halvannen time senere kommer en bekreftelse på mail signert Hanne Storheil Tønseth hos importøren, der det opplyses om at selger hos valgt forhandler snart vil ta kontakt, samt at en brosjyre på den utvalgte modellen vil bli sendt i posten (og det stemmer).

11.49 dagen etter ringer Hans Petter Kleven fra Bilia Follo. Og et par dager deretter kommer en ny mail fra Volvo, der det spørres om noen har tatt kontakt med deg, samt gis opplysninger om potensielt ekstrautstyr. Bra oppfølging! Og bare en forside-lenke fra toppkarakter.

Denne saken ble første gang publisert 20/11 2012, og sist oppdatert 24/06 2017.

Les også