Lanserer halloweeninspirert drikk med kull og «lime-slime»

Nytt vegansk tilskudd kommer akkurat i tide til halloween.

Publisert Sist oppdatert

Den store amerikanske kaffekjeden Starbucks, som de siste årene også har etablert seg i Norge, finner stadig vekk på nye sprell. Nå lanserer de en drikkenyhet akkurat i tide til halloween med navnet «Phantom Frappuccino» - og den ser mest av alt ut som svart modelleire.

Halloween-varianten inneholder ifølge selskapet selv kull, kokosdrikk, mango- og ananaspuré og en topping av kokoskrem og såkalt «lime-slime». Den er helt svart i fargen, foruten «slimet», som er knallgrønt, for å appellere til alle halloween-elskere der ute.

Huffington Post har testet nyheten, og journalist Rachel Moss mener den kommer til å falle i smak hos Instagram-opptatte tenåringer.

- Den er overraskende fruktig, med kokos som den dominante smaken, men trist nok, når du har jobbet deg gjennom den smakfulle kremen på toppen, smaker det resterende som kunstig og oversøtet lemonade, sier hun i avisens test.

Frappuccino er en type søt, kald kaffedrikk med en topping av krem, som har eksistert i Starbucks' sortiment i en årrekke. Det finnes både sesongvarianter og drikker som er på menyen hele året. Den nye er en limited edition-variant, som kun vil være tilgjengelig i en begrenset tidsperiode.

I en pressemelding mandag røper selskapet at drikken kun vil være tilgjengelig frem til 31. oktober. Starbucks opplyser til Side2 at en «tall» variant av drikken (3,5 dl) vil koste 59 kroner i Norge.

Les også: Starbucks nye Frappuccino er like kaloririk som en middag