Kritiseres for å ikke være «pen nok» til å gjøre dette

Etterligner ikonet Audrey Hepburn i ny kampanje.

Publisert

(SIDE2): Gwyneth Paltrow (41) ble kåret til verdens vakreste kvinne i 2013, noe som for så vidt også skapte mye debatt. Nå kritiseres hun igjen for å ikke være «vakker nok».

Det er i en ny reklamekampanje for Max Factor at Paltrow portretterer Audrey Hepburn, og kritikerne var raskt ute.

- Ikke vakker nok

På bildene poserer 41-åringen med sine blonde lokker festet opp i en elegant chignon, og iført perlesmykke og en sort kjole, akkurat som Hepburn i «Breakfast at Tiffanys».

 Bildene ble lansert 2. juli, og kritikken lot ikke vente på seg.

- Hun er ikke vakker nok til å være Audrey, skriver en.

- Dette er den verste castingen jeg noensinne har sett. Gwyneth kunne aldri spilt Audrey, skriver en annen.

Gjenskapte fire ikoniske, skjønnhetsstiler

Bildene er tatt i forbindelse med Max Factors «100 Years of Glamour»-kampanje, og tobarnsmoren Paltrow er sminket for å ligne fire av de største skjønnhetsikonene fra hver sin tidsperiode.

Hepburn representerer 1950-tallet, Birgite Bardot representerer 1960-tallet, Farrah Fawcett representerer 70-tallet og Madonna fra 80-tallet.

De andre tre portretteringene har ikke blitt møtt med samme kritikk.

Her i Side2 synes vi Paltrow ser fantastisk ut på bildene, og ikke minst er det godt å se at Max Factor har valgt å la rynker være rynker, i steder for å retusjere 41-åringen til det uigjenkjennelige.

Se hvordan Paltrow fikk Hepburns look her: