14-åring satte storavis på plass med dette spørsmålet

Fedre er også engasjerte foreldre!

Publisert

(SIDE2): Britiske Financial Times får kritikk fra Anna Schleiter Nielsen (14) for en overskrift de hadde på en sak om babyprodukter denne uken, melder The Independent.

Saken handlet om at mødre i større grad kjøper organiske produkter til barna sine, og at det har fått produsent legemiddelselskapet Johnson & Johnson (J&J) til å tenke nytt.

Anna skrev et lite innlegg i fredagens utgave av Financial Times, som igjen ble plukket opp på Twitter.

«Det er 2016 - foreldreansvaret er noe man deler. Sir, på forsiden av avisen den 20. april har dere overskriften «J&J tenker nytt etter mødre viser entusiasme for organiske produkter». Det er vel ikke bare mødre som er interessert i babyprodukter, men også fedre, som kanskje er skuffet over at de ikke blir nevnt her. Det er 2016, og foreldreansvaret er noe man deler på. Det er skuffende at dere forsterker stereotypen om at det er mødre som har hovedansvaret for barna. Kan jeg få foreslå at dere oppdaterer redaksjonspolitikken?»

Innlegget er retweetet nærmere 600 ganger i skrivende stund, og mange lar seg imponere av 14-åringens innlegg.

LES OGSÅ: Femåringens gripende babybilde går verden rundt