Annonsemuligheter på Klikk mobil

Veksten i salg og bruk av smarttelefoner har gitt ekstrem vekst i nettsurfing med mobilen de siste to årene. Klikk Mobil er Egmont Hjemmet Mortensens prisbelønnede mobiltjeneste som gir deg som annonsør muligheten til å treffe våre lesere på den lille, store skjermen.

Sist oppdatert
3 glade vinnere, Tore Andre Godager, Andreas Carlsen og Jan Thoresen mottok prisene på vegne av Klikk under Mediedagene i Bergen.
3 glade vinnere, Tore Andre Godager, Andreas Carlsen og Jan Thoresen mottok prisene på vegne av Klikk under Mediedagene i Bergen. Foto: Kampanje.com

Klikk Mobil - Vinner av årets mobile nettsted

Klikk Mobil vant prisen årets mobile nettsted på Mediedagene i Bergen.

Juryens begrunnelse: Dette er et rent, ryddig og oversiktlig nettsted, som har evnet å ivareta magasinfølelsen vi kjenner fra webutgaven også på mobilen. Det er enkelt å navigere i på mobiltelefonen, og stoffet er innbydende presentert. Årets mobile nettsted er et nisjenettsted, som har samlet sine nisjeområder på en praktisk og elegant måte som gjør det lettvint å finne det man er ute etter.

(* Medieprisen 2011 utdeles av Mediebedriftenes Landsforening på Nordiske mediedager)

Vi tilbyr attraktive annonseplasseringer rundt vårt kvalitetsinnhold med de samme mulighetene for å segmentere på vertikaler og frekvens som på nett. Vi kan vise til god synlighet og høye klikkrater på displaykampanjer som har kjørt på Klikk Mobil. Kombinert med våre annonsprodukter Mobile digitale bilag og Mobile landingssider har vi en mobil totalpakke å tilby annonsører som ikke har mobiltilpassede kampanjer eller nettsider.

Klikk Mobil utvides med stadig mer mobiltilpasset innhold og de siste tjenestene som er kommet til er quiz, forum for Barnimagen, Dinbaby og Kvinneguiden.

Noen fakta om Klikk Mobil

  • Over 100 000 unike ukentlige brukere og fortsatt sterkt voksende (vinteren 2012)
  • Nærmere 1 mill. ukentlige sidevisninger (vinteren 2012)
  • Over 60 % av brukerne på Klikk mobil besøker nettstedet ukentlig
  • 37 % av brukerne synes designet på Klikk Mobil er bedre enn andre mobiltilpassede nettsteder
  • 41 % av brukerne synes innholdet på Klikk Mobil er bedre enn andre mobiltilpassede nettsteder

* Kilder: TNS-Metrix (TNS Gallup) og brukerundersøkelse på Klikk.no

Annonsemuligheter Klikk Mobil

Det tilbys 5 ulike plasseringer på Klikk Mobil. Det kan bookes på alle våre 7 vertikaler(seksjoner) i tillegg til forsiden. Se lenger ned på siden for illustrasjoner av formater og plasseringer. Alle plasseringer selges visningsbasert med følgende priser (se tabell under, oppdatert 1.1.2012, med forbehold om endringer).

Prisliste

Plassering

KB/tyngde

Visningspris

Tillegg for rikt media-format (MADS)

Topp 468*100

40

0,25

Kr 0,10

Midt 1 468*200

40

0,25

Kr 0,10

Midt 2 468*200

40

0,20

Kr 0,05

Midt 3 468*300

40

0,20

Kr 0,05

Bunn 468*400

50

0,20

Kr 0,05

Mobil Digitalt bilag

-

kr 15 000

* Fast pris pr. kampanje

Mobil landingsside

-

kr 15 000

* Fast pris pr. kampanje

Kommentar til prislista

Kunder med digitalt bilag på web (klikk.no) tilbys produktet Mobil Digitalt bilag for en fast pris i kampanjeperioden, (i tillegg må man kjøpe bannerkampanje med ordinære mobile displayannonser). Kunder som ikke har mobiltilpasset kampanjeside/landingsside kan kjøpe mobillandingsside til fast pris i kampanjeperioden. Mer informasjon om disse produktene kommer.

Format og tekniske krav

Materiell kan leveres i både bilde-format (jpg/gif) eller html-format. Det aksepteres avvikende størrelse-format i jpg/gif, men html-materiell må leveres i absolutte størrelse for at resultat skal bli bra.Viewport på Klikk Mobil er for tiden satt til 480 pixler.

Plasseringen Midt 1 er foretrukket plassering for rikt mediaformat, men dette kan også kjøres på andre plasseringer ved spesielle behov.

Trafikkutvikling Klikk Mobil

Trafikken på Klikk mobil fortsetter å øke sterkt. Både som en følge av den generelle trenden med økningen i bruk av mobilt internett, men også fordi vi stadig tilgjengeliggjør mer innhold med tilpasset mobilvisning. Våre to store forum Kvinneguiden og Barnimagen/Din baby har mye trafikk på mobilversjonen av forumet. Se trafikkutvikling for siste uker i grafene under. Traffikktall pr. vertikal/tjeneste publiseres snart.

Topp - 468x100px

Klikk Mobil unike brukere pr. uke t.o.m. uke 11
Klikk Mobil unike brukere pr. uke t.o.m. uke 11 Foto: TNS-Gallup
Klikk Mobil sidevisninger pr. uke t.o.m. uke 11.
Klikk Mobil sidevisninger pr. uke t.o.m. uke 11. Foto: TNS-GALLUP

Midt 1 - 468x200px

Midt 2 - 468x200px

Topp: 468x100px. Vises i topp av alle sider på mobilversjonen.
Topp: 468x100px. Vises i topp av alle sider på mobilversjonen.

Midt 3 - 468x300px

Bunn - 468x400px

Midt 1: 468x200px. Vises før sak nr. 2 på forsider og under byline i artikler.
Midt 1: 468x200px. Vises før sak nr. 2 på forsider og under byline i artikler.
Midt 2: Formatet 468x200px. Vises før sak nummer 5 på forsider og blir vist først midt inne i artikler.
Midt 2: Formatet 468x200px. Vises før sak nummer 5 på forsider og blir vist først midt inne i artikler.
Midt 3: 468x300px. Vises før sak nr. 8 på forsider og midt i lange artikler.
Midt 3: 468x300px. Vises før sak nr. 8 på forsider og midt i lange artikler.
Bunn: 468x400px. Vises i bunn av alle artikler.
Bunn: 468x400px. Vises i bunn av alle artikler.

Denne saken ble første gang publisert 16/02 2012, og sist oppdatert 03/05 2017.

Les også