Drikkenyheter

Side2 tester Starbucks´ halloweendrikke

Smaken overrasket. Her er vår dom!

NESTEN UTSOLGT: Den nye frappuccinoen til Starbucks var utsolgt på den første kaffebaren vi prøvde oss på, og har tydelig allerede blitt en hit. På utsalgssted nummer to derimot, hadde de fortsatt mer igjen og vi rakk å teste.
NESTEN UTSOLGT: Den nye frappuccinoen til Starbucks var utsolgt på den første kaffebaren vi prøvde oss på, og har tydelig allerede blitt en hit. På utsalgssted nummer to derimot, hadde de fortsatt mer igjen og vi rakk å teste. Foto: Astrid-Helen Holm / Side2.no
Sist oppdatert

Tidligere denne uken kom nyheten om at Starbucks lanserer nyheten phantom frappuccino akkurat i tide til halloween.

Kaffekjeden selv kaller den en brand spark. Det vil si at den kun er tilgjengelig i en begrenset periode, denne gang til og med halloween 31. oktober.

Vi rakk å teste drikken i siste liten før selve halloween og her er vår uhøytidelige dom. Testen er basert på smak og helhetsinntrykk i tillegg til at vi bedømmer halloween-faktoren🎃

Smak

Starbucks melder selv at drikken inneholder kull, kokosdrikk, mango- og ananaspuré og en topping av kokoskrem og såkalt «lime-slime».

Hanna: - Den er kjempegod og det er et veldig pluss at den er vegansk. Den smakte mye «snillere» enn jeg trodde. At «slimet» smaker litt syrlig er en god kontrast opp mot det søte.

Astrid: - Dette er definitivt en drikk for kokoselskeren. I starten smaker den utrolig godt kokos, innblandet litt av de andre smakene, og er rett og slett en smaksfest! Etter hvert blir dessverre pureene såpass overstyrende at jeg dessverre ikke kom helt til bunns uten å bli kvalm. Hadde vært mye bedre om kokosen varte hele veien, synes jeg.

Helhetsinntrykk

Astrid: - I og med at den har en typisk lakrisfarge, forventer man at det skal smake nettopp dét, og da kjennes det merkelig ut når det egentlig er en smoothieliknende, kald drikke. Jeg skjønner ideen, men fordi selve drikken smaker så mye frukt, kunne den kanskje like gjerne vært oransje, som jeg synes er en mer etablert halloweenfarge? Eller enda bedre - både svart og oransje, hehe! Det grønne "slimet" (som egentlig er en slags limesirup) er en kul touch! Uansett er den veldig instavennlig, og vi tiltrakk oss oppmerksomhet under testen, så tipper dette funker bra for folk som er på utkikk etter "content" til sosiale medier.

Hanna: At den er vegansk, er kjempebra. Litt trekk for at jeg fikk vondt i magen, og for at den ikke smakte lakris!

Side2 triller med dette derfor et samlet terningkast 4! (Eller 4 av 6 gresskaremojier om du vil🎃🎃🎃🎃)

Flere nyheter

For entusiastene har vi litt input på hva som kommer på menyen mot jul, for vi rakk nemlig en kjapp prat med Starbucks underveis i testen.

Noen av årets julerelaterte drikker det er verdt å nevne, er: gingerbread latte, toffee nut latte og toasted marshmallow latte. Julekampanjen vil også settes i gang i løpet av november.

Kjeden opplyser også at de fremover vil ha tilby alternativer til melkebaserte drikker. I tillegg vil det i løpet av vinter og vår kommer det en nyhet som ifølge Starbucks selv er svært instavennlig. Vi får vente i spenning så lenge!

Les også: Starbucks nye Frappuccino er like kaloririk som en middag

Denne saken ble første gang publisert 31/10 2019, og sist oppdatert 01/11 2019.

Les også