#PINEAPPLEBOOBS

Denne nye instagram-trenden involverer pupper og ananas

Frukten kan brukes til så mangt.

<b>#PINEAPPLEBOOBS: </b>Flere kvinner og menn laster opp bilder av seg selv der de dekker brystene med ananas. Trenden har fått navnet #pineappleboobs.
#PINEAPPLEBOOBS: Flere kvinner og menn laster opp bilder av seg selv der de dekker brystene med ananas. Trenden har fått navnet #pineappleboobs. Foto: Faksimilie/Instagram
Sist oppdatert

Fra #naking til #nakenyoga, Instagram er stedet nye rare og uforklarlige sosiale medie-trender starter. Nå melder nettsiden Munchies (matsiden til magasinet Vice) at det er en ny Instagram-trend i vinden: #Pineappleboobs - #ananaspupper.

Vi vet ikke hvor, hva eller hvem som har startet trenden og emneknaggen, men ifølge nettsiden har den «tatt av» i sosiale medier.

- #pineappleboobs er den siste trenden på sosiale medier blant kjendiser og bloggere. Sosiale medier går mann av huse for den, skriver britiske tabloider, skal vi tro Munchies.

Blant kjendisene som har «kastet seg på trenden», finner man realitykjendis Sophie Kasaei (fra «Geordie Shore») og den italienske Playboy-modellen Valentina Fradegrada (som utifra Instagram-kontoen å dømme, sliter med å ta på seg vanlige bikini-topper).

Konseptet er enkelt: En kvinne eller mann holder opp to ananaser som skjuler brystene for fotografen.

Bildet blir så lagt ut med emneknaggen #pineappleboobs.

Selv om utenlandske medier mener trenden har «tatt av», så er det i skrivende stund bare rundt 350 innlegg med emneknaggen #pineappleboobs på Instagram.

Men det er ikke bare alternativ bruk av ananas som er i vinden. Emneknaggen #fruitbra (fruktbh), ser også ut til å leve sitt eget liv på Instagram. En konto med samme navn legger også ut bilder av kvinner som holder diverse frukter foran sine... eh... meloner.

Emneknaggen kan være noe å ha i bakhodet til neste ferietur skal dokumenteres på sosiale medier og «tær i sanden med utsikt mot havet» ikke er godt nok bildemotiv.

Men det er ikke bare kvinner som har kastet seg på den nye trenden. Også noen dristige menn har kastet seg ut i det svarte hullet sosiale medier er.

Om du lar deg irritere over alle de stakkars ananasene som har måtte bøte med livet for denne sosiale medie-trenden, glem ikke at fokuset var allerede på ananas i 2016 da den japanske komikeren Pikotaro tok ananasens liv på alvor med denne låta.

Denne saken ble første gang publisert 14/09 2018, og sist oppdatert 14/09 2018.

Les også