Coca-Cola lanserer egen slush i Japan

Nyheten tok åtte år å utvikle.

FROSSEN COLA-NYHET: Frossen Coca-Cola i slushform er det nyeste tilskuddet i slushfamilien i Japan.
FROSSEN COLA-NYHET: Frossen Coca-Cola i slushform er det nyeste tilskuddet i slushfamilien i Japan. Foto: Coca-Cola
Publisert

Våren er i full anmarsj, og i den forbindelse har Coca-Cola sett sitt snitt til å lansere en isnyhet i Japan som allerede har rukket å få stor oppmerksomhet: 

Frossen Coca-Cola i slushform er nå nemlig det nyeste tilskuddet i slushutvalget i Japan.

Slush med colasmak er ingen nyhet i seg selv, men det er første gang brusgiganten har produsert et eget offisielt slushprodukt, skriver Mashable

Les også: Danske forskere: Lightbrus gir deg hverken diabetes eller fedme

FLUNKENDE NY: En reklameplakat som viser den nye Coca-Cola-slushen som nå er å få kjøpt i Japan.
FLUNKENDE NY: En reklameplakat som viser den nye Coca-Cola-slushen som nå er å få kjøpt i Japan. Foto: Coca-Cola

Slushen er også Coca-Colas første fryste produkt noensinne, og har tatt åtte år å utvikle, ifølge Independent

Likevel - de har så troen på produktet at det har blitt lansert frossenposer med Fanta i samme slengen: 

Ideen er ifølge selskapet at forbrukerne skal kunne mose innholdet i posen til ønsket konsistens. 

Selskapet sier at det lanseres mer enn 1000 ulike drikkeprodukter hver år på det japanske markedet, men at bare noen av disse overlever. 

Vi krysser likevel fingrene for at den nye slushen slår an, slik at det blir muligheter for å kjøle seg ned med ekte Coca-Cola-slush i Norge snart også! 

Les også: Forskere hevder forholdet kan ta slutt hvis én liker Coca-Cola og den andre Pepsi

Denne saken ble første gang publisert 17/04 2018.

Les også