Har du gått til anskaffelse av nye 2007 Office finnes det et smart tilleggsprogram som gjør at du kan lage PDF-filer direkte fra Office. Tillegget kan du laste ned ved å klikke på denne lenken som tar deg til en side hos Microsoft. Alternativt kan du søke på "PDF" i søkefeltet på www.microsoft.com og du finner programmet.

Installeringen er selvforklarende og når du er ferdig får du opp et valg under "Lagre som" der du kan velge PDF. Det gjør at du for eksempel kan lage PDF-filer fra Word- eller Excel-dokumenter.

Du kan lagre PDF-er fra hele åtte programmer som er en del av Office 2007: Word, Excel, Access, PowerPoint, InfoPath, OneNote, Publisher og Visio.

For en guide til hvordan du gjør dette i hvert enkelt programm, kan du følge denne lenken.

Les hele saken

Hallvard Lunde, redaktør

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!