Årets Mediepriser

Vi Menn vant prestisjetung mediepris

Johnny Haglunds reportasje ble "Årets Featuresak".

Publisert Oppdatert

Under Nordiske Mediedager i Bergen deles de prestisjetunge Årets Mediepriser ut hvert år.

I år var Vi Menn nominert i til to priser og gikk helt til topps i kategorien "Årets Featuresak". Johhny Haglund tok hjem prisen med sin sterke reportasje "Ti timer i helvete - hver dag", som omhandler slavearbeidet ved gruvene i India.

Juryen begrunnet seiersbidraget som følger: "Et røft og nådeløst innblikk i verdens verste jobb. Her dras leseren gjennom de trange og skitne gruvene og viser oss virkeligheten til unggutter i Bangladesh. Nærheten til historien og gode bilder gjør dette til en særdeles god featurereportasje."

- Det er veldig hyggelig å få anerkjennelse for vår kvalitetsjournalistikk. Johnny Haglund har gjort en imponerende jobb. Denne prisen inspirerer hele redaksjonen, sier redaktør Alexander Øystå.

Egmont HM tok storeslem

Egmont Hjemmet Mortensens merkevarer høstet flere priser under utdeling av Årets Mediepriser.

I tillegg til Vi Menns seier, vant Villmarksliv kategorien "Årets Forbrukersak" med "60 smaker av norsk natur".

ELLE vant "Årets Magasin", samt kategorien "Årets Inspirasjonssak" med "Sirkus". I samme kategori fikk Foreldre & Barn en Exellence-pris for "Barn av regnbuen".

Made by Me fikk en Exellence-pris i kategorien "Årets nyskapning".

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag