=

=

NETT-DIAMANT: Kostbare diamantringer som denne er bare et klikk unna.

- Nesten all annonsering av diamantsmykker er rettet mot kvinnen, sier Terje Gaupseth i Tesori.no.

- Riktignok er kvinnen den endelige mottaker av smykkene, og det er ofte hun som presser på for å få sin kjære til å kjøpe diamanter. Men det er vanligvis mannen som faktisk drar kredittkortet, fortsetter Gaupseth.

Diamantvegring?

Tesori.no fokuserer på menn.

- Vi glemmer ikke kvinnene, som jo både er pådriver for kjøp og den som skal bruke smykket til syvende og sist, sier Gaupseth, men understreker:

- Jeg har snakket med mange menn som vegrer seg for å besøke en smykkeforretning. For de fleste menn er det å kjøpe diamantsmykker like lystbetont som det er for en kvinne å handle bremseklosser på Biltema.

Uforløst potensial

Med nesten 20 års erfaring fra smykkebransjen, tror Gaupseth at han vet hva som skal til for å selge diamanter på Internett:

- Tillit og omdømme er grunnpilarer for enhver aktør som ønsker å selge kostbare varer. Dette gjelder i særlig grad når man ikke har en fysisk butikk. I tillegg må vi fokusere på pris og presentasjonen av smykkene på nettstedet, sier Gaupseth, og fortsetter - Menn er prisbeviste og skal de først investere i diamanter til sin kjære, vil de være sikker på at de har gjort et godt kjøp. På nettet kan de raskt og effektivt sjekke priser og finne en "g od deal", uten å måtte bruke tid og energi på å besøke en butikk.

Les hele saken

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!