Rundt 400 redaktører, bloggere, skuespillere og artister var samlet rundt catwalken da Björn Borg nylig presenterte sitt første show på hjemmemarkedet på seks år. Showet var ment som en teaser for merkets SS15-kolleksjon og Björn Borgs dataspill "First Person Lover" (ikke Shooter...).

- Gaming og digital animasjon har stor innflytelse på dagens motebilde, og det ville vi inkorporere i denne kolleksjonen og visningen, sier designsjefen i Björn Borg, James Lee.

Pre-lanseringen i Stockholm var inspirert av en fiktiv verden der sport og fashion flettes sammen på en leken og edgy måte. Creative Show Director Bea Åkerlund kjørte projeksjoner fra spillet som backdrop, og alle modellene var utstyrt med masker som fikk dem til å se ut som avatarer fra det kommende spillet.

- Jeg ble skikkelig inspirert av Björn Borgs SS15-kolleksjon og deres "First Person Lover"-spill og ville gjenskape denne opplevelsen for publikum. Tanken bak showet var å fusjonere følelsene ved å forelske seg med hvordan det ville oppleves å klatre inn i dataspillet for et øyeblikk, sier Åkerlund.

Både "First Person Lover" og Björn Borgs vår- og sommerkolleksjon 2015 lanseres i januar.

Les hele saken

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!