Spørsmål til jordmor:
hei. jeg er kommet til uke 38, og har tenkt en del på fødselen. jeg er den siste tiden blitt veldig hoven i underlivet og lurer på om dette kan gjøre slik at jeg revner mer under fødselen. har 1 barn fra før og revnet ingenting under den fødselen, men kan ikke huske å ha vært spesielt hoven i underlivet den gangen. ellers så skal det vurderes om jeg skal settes i gang. jeg ble satt i gang sist og da gikk det veldig fort. kan jeg regne m at d går like fort denne gangen om jeg settes i gang?

Svar:
Jeg tror at du kan regne med at det kan gå fort også denne gangen, men hvorfor skal du settes i gang ? For at du ikke skal bli mer hoven ,bør du unngå å stå mye. Hver gang du setter deg i en stol , så legg beina dine opp. Det er ikke noen grunn til at du kan revne mer om du er hoven. Smør deg med olje en gang om dagen. Lykke til, spør igjen om du har oppfølgende spørsmål.