Spørsmål til jordmor:
Hei igjen. Jeg har vært hos legen og sjekket blod for sukker, urin for proteiner og jern. Legen sier at alt er bra men de fant noen spor av proteiner i urinen. Han sa at det var lite og ikke farlig. Tross at alt er bra har jeg fremdeles samme plager som tørste, slapphet og hodepine...Har ikke hatt det før jeg ble gravid og ikke i første trimester. Er nå i uke 16+4. Vet du hva kan årsaken til mine plager være? Takk!

Svar:
Hei! Jeg kan ikke helt stille en diagnose på dette som du føler, men jeg kan gi deg noen råd, og evt at du skriver din mail adr., så tar jeg kontakt med deg på den. Dersom legen din sier at han ikke finner noe galt hos deg så er det jo på en måte betryggende, men selvsagt så skulle du ikke føle noe ubehag. Det er viktig at du drikker mye vann, passer på å få nok luft; gå deg en liten tur hver dag , at du spiser regelmessig, at du prøver å få 8 timers søvn hver natt, at du ikke sliter deg ut på jobb. Evt at du burde ta noen dager  fri for å prøve å komme deg? God bedring, ta gjerne kontakt igjen.