Spørsmål til jordmor:
Hei, Jeg og min mann har prøvd å bli gravide nå i tre mnd uten hell, selv om jeg vet det ikke er lang tid. Uansett, jeg er til tider veldig plaget med utinvesinfeksjon og fikk derfor tidligere beskjed av min lege å gå på do etter hver gang vi har hatt sex. Dette gjør jeg nå og har ikke tenkt noe mer over det før jeg hørte noen si dette minket sjansen for å bli gravid. Stemmer dette eller er det bare en myte? Jeg har også pleid å vaske med nedentil med en vaskeklut etter sex fordi jeg merket jeg da aldri mer får urinveisinfeksjonene. Takker for svar.

Svar:
Gjør som legen din har anbefalt, slik at du unngår å få urinveisinfeksjoner. Jeg ville nok heller ha dusjet meg lett, istedenfor å vaske med klut, men om det fungerer for deg så er det bra. Å ligge i ro etter sex er bare en myte. Noen kvinner har også trodd på at det hjelper å ligge med beina loddrett opp i en halv time etter sex. Sædcellene kryper nok opp uten det, heldigvis. Lykke til videre. Lurt å være tålmodig og ikke stresse.
Nyttige tjenester
Regn ut
FORUM
Underholdning
Tjenester fra Nettavisen
Nettavisen, Annonsebilag